L-am simtit pe Dumnezeu in cateva cuvinte cu un om necunoscut.

Processed with VSCO with f2 preset

Vineri l-am simtit pe Dumnezeu in cateva cuvinte cu un om necunoscut.

Dupa amiaza m-a gasit la plimbare in descoperirea cartierului cu aparatul in mana. Fiecare casa, gard, lumini si umbre se cer a fi descoperite si simtite. Nu stiu incotro sa ma indrept, proaspat mutata,  nu ma uit pe harta, nu ma uit la strazi.. merg si las acel ceva din mine sa ma duca mai departe. Ajung la o poarta rosie larg deschisa a unei firme. Nu pasesc decat 2 m in curtea din care ieseau angajatii dupa sfarsitul programului de munca. Altii, cu ecusonul atarnat la gat stateau la tigara in fata usii de la cladire in departare scrumand tacticos in scrumiera de metal  si purtand discutii pe care nu le auzeam si nici ca mi-as fi dorit. Pe mine ma interesa usa cea rosie de metal cu elemente care-mi sopteau povesti numai bune de capturat. Fermecata, trag cateva cadre si aud o voce care ma striga.

Vad ca se indreapta spre mine din curte un barbat pe la vreo 50-60 de ani,  miscand amenintator o sticla goala de apa plata la 2 litri pe ritmul vorbelor sale. Se apropie si uitandu-se ba la mine ba la sticla ma intreaba ce fac, ce fotografiez, aratandu-si cei 3-4 dinti din gura, care imi atrag atentia in acelasi mod precum restul gesturilor. Ii zambesc si ii spun ca fotografiam un detaliu al portii care mi-a atras atentia Misca sticla din ce in ce mai agitat si-si arata vadit dezinteresul pentru viziunea mea artistica in legatura cu o bucata de poarta. Il intrerup si-l asigur ca sunt perfect constienta ca nu am voie sa fotografiez inauntru fiind proprietate privata s-I arat ca bucata de poarta de care eram interesata poate fi fotografiata si cand este inchisa de pe trotuar. Ii arat cadrele. Incepe sa ii tremure vocea si sticla se misca altfel in mainile batatorite de munca. Se scuza spunandu-mi ca vazandu-ma cu camera in mana se temea ca nu cumva sa fac ceva care ar putea defaima sau batjocori firma. Ii reasigur ca nu am nici o intentie de genul si  inteleg ca acesta este jobul lui. Imi spune mai apoi ca firma a caror angajati tocmai iesisera, pe care nu o dezvalui din motive lesne de inteles, e ok, dar ca respectivii  au nenorocul de a fi inchiriat spatiul de la o alta firma care nu sunt tocmai in regula, si tonul vocii ii fuge ba de la agitat la stins. Isi da seama ca poate a vorbit prea mult si o spune apoi aratandu-mi bucata de poarta unde este trecut programul de functionare si pe bucati imi spune de nemernici care ar arunca cu chestii pe acolo sa ii faca rau si ca el se simte prins la mijloc, ca asta e jobul lui. Povestim putin si-mi face cunostiinta si cu cainele din lant, un husky bland si iubaret, de care ii este tare drag, dresat sa dea si labuta si face o demonstratie pe loc. Inchei conversatia cu omul care cand m-a vazut a venit suparat batand cu sticla in palma gata de o cearta, cu urari de bine la final. Am pasit timid inspre poarta aceea, am intrat in curte curioasa si am iesit de acolo alta decat eram la inceput. Camera are alta greutate si imi aduc aminte de muncitorii care ne reparau instalatia electrica, oameni in aceeasi situatie ca portarul cu care tocmai ma intalnisem, manipulati de seful ‘al mare care ii pune la treaba pe bani putini si nu au nimic de zis, in capul carora li se sparg toate oalele, oameni carora intr-un moment de slabiciune si furie la adresa aluia “mai mare” mai sus mentionat nu le-am acordat respectul si empatia pe care o meritau.

L-am simtit pe Dumnezeu in cateva cuvinte cu un om necunoscut, care este portar si care mi-a devenit cunoscut, pe numele sau, Eugen si prin scuzele adresate celor carora nu le-am acordat respectul cuvenit si amintirea zambetelor si respectului primit inapoi de la dansii ulterior. Scara catre cer e cateodata de metal si in spirala si pasind pe ea te ia cu ameteala dupa ce cazi dintre schelele acesteia lovindu-te cu capul de trepte in cadere, pentru a putea sa pui piciorul pe prima treapta cu capul plecat.

Leave a Reply

